2013. március 21., csütörtök

Csokikocka


A piskótához: 9 tojás, 6,5 kanál liszt /MM+ rétesliszt fele-fele arányban/, 1evőkanál kakaópor, 2 evőkanál cukorhelyettesítő, 2/3 csomag sütőpor.
A liszteket a sütőporral összekevertem. A tojások fehérjéjét nem túl kemény habbá vertem. A sárgáját az édesítővel addig kevertem, míg ki nem fehéredett, és be nem sűrűsödött. Mikor már szép habos volt, akkor beleöntöttem a fehérjék habját, és óvatosan összekevertem. Mikor már majdnem teljesen összekeveredett, elkezdtem hozzáadni a lisztet kb. 3-4 részletben beleszitáltam. Miután csomómentesre kevertem,sütőpapírral bélelt formába öntöttem, és 170-175 fokra előmelegített /alsó-felső sütés/ sütőben 20-25 percig sütöttem.



A krémhez 2 csomag csokis pudingport és/vagy 1 csomag vaníliás és 1 csomag kakaós pudingport 5dl tejben, 1 e.k. kakaóporral, 2 evőkanál édesítővel és kevés rumaromával sűrű krémmé főztem,majd még forrón belekevertem a 200ml 1/2 m.k. édesítővel felvert habtejszínbe. 
A vaníliás és kakaós pudingos verzióba még melegen beledaraboltam 50g maltitos csokoládét,és jól belekevertem a pudingos krémbe.


Tetejét 1-2 evőkanál olajjal gőz fölött felolvasztott,majd kissé visszahűtött 150g maltitos étcsokoládéval vontam be.


/Az alapötlet a Réka update receptjei blogból származik./

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése