2013. március 19., kedd

,,Puncsos Epercsoda,,


Piskótához:
6 tojás, 4,5 kanál liszt/MM+finomliszt/...de én a 0,5 kanál helyett kakaóport tettem, 1,5 kanál cukorhelyettesítő, 0,5 csomag sütőpor
A lisztet összekeverem a sütőporral. A tojás fehérjét nem túl kemény habbá verem egy csipet sóval. Nem szabad túl kemény habot verni ez a titka. A sárgájához adom az édesítőt és jó sokáig egész fehér habbá verem. Ha ez kész beleöntöm a fehérjébe és gyors mozdulatokkal de óvatosan összekeverem, amikor már majdnem egynemű,jöhet hozzá a liszt, kb. 3-4 adagban beleszitálva. Aztán mehet sütőpapíros formába,és 160 fokom 20-25 percig sütöm./Köszönet a csodás piskótáért Sáriczné Osztrogonácz Nóra!/

Ebből a piskótából sütöttem kettőt,és mindkettőt félbe vágtam, miután kihűlt.

A krémhez: 2cs puncsos pudingpor, 6dl tej, ízlés szerint édesítő, 250g mascarpone és friss eper.
A pudingporokat a tejben édesítővel sűrű pudinggá főzök,s miután kihűlt,langyosan belekeverjük az édesítővel kikevert mascarponéba.
 

A krémmel megkenjük az alsó piskótát és megszórjuk apróra vágott eperdarabokkal,majd jöhet az újabb piskóta,majd krém és eperdarabok,...majd a maradék krémmel kívülről is bekenjük a tortát.
A torta tetejét eperszeletekkel,oldalát cukormentes habfixálóval és édesítővel felvert tejzínnel díszítettem.
 

2 megjegyzés: