2013. március 7., csütörtök

Vasárnapi /lisztmentes/ töltött grillcsirke


 Hozzávalók egy 1,5 kg-os csirke töltéséhez:

15 dkg barna csiperke vagy friss erdei gomba apróra vágva

15 dkg csirkemáj elkaparva

1 új főzőhagyma apróra vágva

2 gerezd fokhagyma reszelve vagy zúzva

1 ág rozmaring levelei apróra vágva

1 teáskanál morzsolt majoránna

1 csokor petrezselyemzöld

só,őrölt bors

4 dkg vaj

2 keményre főzött tojás

1 nyers tojás szétválasztva



A vajon megdinszteltem a hagymát a fűszerekkel, hozzáadtam a fokhagymát majd a gombát. Még nem sóztam, megvártam, amíg levet ereszt majd elfőztem a levét. Sóztam, borsoztam, hozzáadtam a májat és éppen csak addig sütöttem, míg a nyersségét elveszítette.

Hagytam hűlni, keverőtálba tettem.

Hozzáadtam a finomra reszelt kemény tojásokat és a nyers tojássárgáját, végül a felvert tojásfehérjét is óvatosan belekevertem.

Fontos, hogy a töltelék elég ízes és fűszeres legyen, ez a lelke a töltött csirkének. 

 A csirkét a gerinccsontja mellet kettévágtam és kiterítettem. A belsejét sóztam, borsoztam, majd átfordítottam és megtöltöttem a mell és a comb tájékon a bőre alatt /már, amikor tisztítottam csirkét, akkor vízzel, majd kézzel, finoman kiterjesztettem a réseket a bőre alatt atölteléknek/ .
Ezután sóztam, borsoztam a csirke bőrét és kivajazott tepsiben 180 C fokra előmelegített sütőbe toltam.

20 perc után meglocsoltam a vajas szafttal és 2 dl fehérbort öntöttem alá. 20 perc múlva ismét meglocsoltam és újabb 20 percig sütöttem a töltött grillcsirkét.


/Az eredeti recept a Nem vagyok mesterszakács blogról származik./

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése